It´s a new dawn, a new day, it´s a new life!

Michael Buble has got the message!
Så känns det nu. Har nyheter men ni får lugna er lite tills allt är klart. Det jag kan säga att förändringarna i mitt liv förde något gott med sig. Mår bättre nu än jag gjort på väldigt länge. 
Minns inte när jag skrattade så mycket som jag gör nu. Enda minuset är alla barn som jag saknar.
Förändringarna påverkar även mina underbara troll till det bättre. Nu får de se sin mamma mycket mer och har en gladare mamma på köpet. Ser skillnad på dem att de mår bättre när jag gör det. Nu har jag all energi i världen.
Underbara älskade barn, vad vore jag utan er!
Idag har vi varit ute i skogen och barnen har hjälpt mig att valla en ruta. Hundarna jobbade klockrent idag. Bästa var klockren på sitt uppletande. Hittade tre föremål nära, mitten och längst ut på kanten. Rutan var ca 40 gånger 30. Hon var snabb och effektiv, helt fantastiskt duktig.  Sen gick hon ett spår med en grusövergång. Lite fundersam första metern men sedan susade hon iväg längs gruset. Skogsarbetet gick super. Spåret var totalt kanske 3-400 meter långt, låg i en trappa fast med en spetsvinkel. La ut skogspinnar som jag hittade efter vägen bara på kul. Hon plockade två av tre. Gick klockrent i alla vinklar, inga cirklar idag. Slutapporten hade jag knytit upp en liten bit från backen i ett snöre. Det var skojigt.
Shiva var lite fundersam i uppletandet eftersom att Wille och Albin sprang runt och plockade blåbär, hon hade lite svårt att koppla bort dem och leta föremål. Nåja hon kom tillslut med alla föremål. I spåret hade också hon en trappa men med några spetsar, över en gammal eldstad, ett stenrös. Hon gick bättre än bäst. Hade lagt ut några små apporter som bara små flisor och hon plockade dem! Wille gick bakom och stojade och grejade hela vägen det gjorde han även med Bästa. När Bästa gick kom det dessutom någon nisse med fågelhundar som skällde och stojade och dessutom sprang kors och tvärs över hennes spår. Toppenbrudar!!!
Knöt även upp Shivansson slutpinne. Det var skitskoj att försöka kampa loss den från granen. Bra minnesbild på tösabiten min! Bästa gick även första gången med spårlina idag, bekom henne inte ett smack.
Mycket ros och inget ris för jag fick det bäst!!
Trackback
RSS 2.0