Lever livets glada dagar!

Har kommit hem från en underbar semester i Tåme. Det här vill jag göra om, helst varje år!!
Gud så underbart att få vistas med likasinnade hundfantaster, goda vänner och dessutom ha kanonväder i vackra Tåme. Nej det är nog svårt att toppa. Endast om man på något vis lyckades få dit mina älskade pojkar.
Shiva arbetade så bra att jag blir alldeles varm inombords när jag tänker tillbaka. 110% i allt jag bad henne. Spårade jättebra hela veckan, tycker bara hon blev bättre och bättre, lydnaden var bra. Hon lärde sig uppletande och tränade grusspår.
Jag är så stolt över min schäferflicka att jag skulle kunna spricka. Trodde hon skulle mattas av att träna hela dagarna i en vecka men hon gör inte det, hon lägger aldrig av. Vill du att jag ska jobba matte då gör jag det även om det är 32 grader varmt. Nej jag kan hålla på i en evighet. Tur att jag fått förmånen att äga en sån här hund.
Lilla Bästa har hållit lite klass på lägret. Nej skämt åsido. Hon har varit jätteduktig när vi har tränat, spårat och kört uppletande. Däremot när vi varit passiva och lämnat henne i bilen har hon väl varit rätt vild! Men det spelar ingen roll hon är ändå världens bästa Bästa.
Tänk att en vecka går så fort.
Här hemma är allt som vanligt. Barnen leker för fullt med sina vänner och jag har fullt sjå med att slita i handbromsen så att de inte växer upp så fort.
Vi har badat  nästan hela veckan. I måndags tog vi en långpromenad jag, Albin, William och Bästa. Vi gick och badade i Arvidsjaursjön. Det var underbart!
Nu har vi Farfar och Heidi här på besök och ordningen är återställd. Idag har hela familjen varit på tivoli. Åkte karusell med Wille, såna där snurriga saker. Han tyckte det var läskigt och jag kom ihåg varför jag inte åker karuseller. Sen gick vi och åt middag ute i det fina vädret. MYS!!
Jag är nu mera arbetslös och letar febrilt efter jobb. En trasslig smärtsam historia resulterade i detta. Tyvärr innebär det att hästeriet hamnar på hyllan efter 25 år. Har arbetat som instruktör i 17 år. Tänk vad tiden går snabbt när man har roligt. Å roligt det har jag verkligen haft. Det allra bästa med det jobb jag har haft är förmånen att se alla dessa barn växa upp och få vara med och forma dem åtminstonde litegrann.
Nåja som jag tidigare sagt, allt händer av en anledning.
Nu ska jag se en film med mina kära. Imorgon blir det hundträning för hela slanten.
/ Anna

Kommentarer
Postat av: Åsa

Massor med kramar till dej å hela din flock! Ni är underbara <3<3<3

2011-07-23 @ 22:34:41
URL: http://www.dianastigens.se
Postat av: Anna

Tack ska du ha, finaste du!! Vad skulle vi göra utan er!!!

2011-07-23 @ 23:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0