Bättre sent än hur var det nu?

Det är ett tag sedan jag var här och knåpade. Massor har hänt, för mycket för att jag ska kunna berätta allt. Tar the  highligts...
Lilla Blixtra har hittat ett underbart hem hos Lina och Andre i Arjeplog
Hon har världens bästa ägare. Tyvärr har hon sedan hon åkte dit haft trassel med magen. Håller alla tummar och klor för att de hittar felet på lilla fröken.
Det ska bli så himla spännande att få följa er på er resa.
Världens bästaste Bästa blev kvar hos mig. Jag försökte verkligen sälja henne men hjärtat sa stopp. Många ringde och jag hade säkert kunna sälja fler valpar men jag kunde inte skiljas från henne utan behöll henne. Jag ser så många bra saker i denna lilla hund. Hon kommer att bli min lilla stjärna!
Mina fina flickor!
Shiva och jag har faktiskt börjat om att träna igen, det var väl på tiden. Vi spårar och tränar en par gånger per vecka. Jag har ett kraftpaket nu med betydligt mer skärpa än innan valpkullen.
Hon sköter sig bra men jag får vara mycket tuffare med henne nu än innan.
Lilla Bästan tränar lite hon med. Lydnad kör vi mest i köket och på gräsmattan, på klubben när det är lugnt. Sen tränar vi mentaldelen på koppelpromenader.
Koppelpromenaderna är en saga i sig. Det är två små vilddjur jag har, man blir helt slut. Igår gick vi ungefär tre timmar sammanlagt på två promenader ganska tätt inpå varandra innan vi fick en halv lugn promenad. Ikväll har vi varit ute med Johanna, Krille och Elsa och promenerat ca två timmar. Lugna- inte mycket. Gick bra sista biten hem. Dagen före det var vi ute och gick i skogen i tre timmar. Så härligt när man är ledig och kan vara ute med familjen så här.
Lilla Bästa har även börjat spåra lite, vilken fin liten näsa hon har och ett trevligt föremålsintresse. Vi har så roligt mina små vovvar och jag.
Småpaltarna då?
Jo de växer så det knakar. Albin har fortfarande världens bästa storebror. Wille tar hand om honom och  säger till mamma när något går på tok. Annars kan den unge mannen vara vettlös men när det kommer till lillebror, då ni!
Albin surrar friskt med få ord som betyder många saker. Båda barnen är jätteglada över sin nya studsmatta. Wille helnöjd över sin nya cykel. Albin gillar inte sin trehjuling, han kör med min gamla pärla från 1978 den ni!
Lägger ut lite bilder från dagen.
Pappa har varit jättesjuk. Han har haft två lunginflammationer på raken och har inte repat sig än. Om jag tänker på hans bästa så önskar jag att han lugnt och stilla fick promenera vidare. Tänker jag på mig själv så håller jag med näbbar och klor fast vid min pappa. Han ser inte ut som det, han låter inte som det men när jag stryker på hans kind så är det Min pappa. Min fina fina pappa!! Älskade du om jag hade fått ha dig och prata med nu, behöver dig, saknaden är obeskrivlig. Aj!
Sen har det hänt ganska stora grejer på jobbfronten det är rätt trassligt så det ska vi inte posta på internätet.
Nåja, summan är att jag just nu inte mår så bra men jag klättrar och jag klättrar och snart ni åker jag stjärtlapp förbi er hela högen tjutandes och skrattandes igen! Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig!!
Jag är en lyckligt lottad människa som får ha så många fina människor i mitt liv.  Det gör mig glad.
Allt händer av en anledning och man kan alltid lära sig något av motgångar. Hur skall man annars kunna värdesätta sina framgångar?
Nu ska jag fälla in klorna! Nästa gång kommer det bilder och mindre självömkan.
Kram på er alla mina fina som läser detta!/ Anna

Kommentarer
Postat av: mayny lundström

Min lilla Anna, moster i Skånelandet tänker på dej.Du är så tapper och det har du ärft av din fina föräldrar och jag tror du för det vidare till dina barn.Ja du har underbara människor vid din sida som tex dina barn och din Ken. Kramar till Er från Moster Mayny

2011-07-01 @ 16:44:20
Postat av: Anna

Tack fina fina moster. Längtar tills du kommer upp till oss nästa gång! Massor med kramar från oss alla till dig!!

2011-07-23 @ 21:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0